رئيس مركز فوريتهاي پزشكي استان يزد توصیه کرد: به محض مشاهده فردي كه دچار گاز گرفتگي شده است وسيله گرمايشي را خاموش كنيد، در و پنجره ها را باز كرده و فرد را به خارج از محل انتقال دهيد و مصدوم را به مركز درماني نزديك انتقال دهيد و يا با 115 تماس بگيريد.

دكتر محمد حسن نجفي  گفت: از تعداد 57 نفر كه در سال جاري دچار گازگرفتگي شدند 5 نفر فوت، 39 نفر بستري و 13 نفر به صورت سرپايي درمان شدند.

وي از همشهريان خواست: قبل از نصب وسايل گرمايشي نكات ايمني لازم را رعايت كنند و اقداماتي نظير چك كردن مسير لوله هاي خروج گاز ناشي از سوختن مواد نفتي وسايل گرمايشي، آبي بودن شعله وسيله گرمايشي انجام دهند چرا كه اگر شعله وسيله گرمايشي زرد رنگ باشد نشانه سوختن ناقص است و منجر به توليد گاز منوكسيد كربن است. همچنين ارتفاع لوله ها بر روي پشت بام از كف 60 سانتي متر باشد.

وي توصيه كرد: به محض مشاهده فردي كه دچار گاز گرفتگي شده است وسيله گرمايشي را خاموش كنيد، در و پنجره ها را باز كرده و فرد را به خارج از محل انتقال دهيد و مصدوم را به مركز درماني نزديك انتقال دهيد و يا با 115 تماس بگيريد.

رئيس مركز فوريتهاي پزشكي استان يزد گفت: از فروردين ماه سال جاري تا آذرماه 57 نفر دچار گازگرفتگي شدند.

نجفي همچنين گفت: از ابتداي سال جاري تا آبان ماه 829 نفر بر اثر عواملي به غير از گاز گرفتگي نظير غذا، دارو، مواد مخدر و ... دچار مسموميت شده اند.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا